loading...
سامانه منبرنگار
آخرین ارسال های انجمن
منبر نگار بازدید : 47 1392/08/16 نظرات (0)

قبل از ساعت شروع سخنرانی، به محلّ مورد نظر رفته و سعی کنید خود را با آن محیط وفق دهید. عدم آشنایی لازم نسبت به محیط سخنرانی می تواند سبب اضطراب شما در مسیر شود. اگر به آدرس خاصّی باید بروید، آن را از قبل شناسایی کنید. در غیر این صورت از شخصی بخواهد شما را راهنمایی کند.

خوب است، طلّاب و روحانیون گرامی زودتر به محلّ تبلیغ و سخنرانی خود اعزام شوند تا با محیط تبلیغی و افراد محلّ قبل از اوّلین سخنرانی انس بگیرند. اوّلین سخنرانی شما می تواند تعیین کننده باشد.

فراموش نکنید: شما ـ قبل از سخنرانی ـ فقط باید به ارائه یک سخنرانی عالی فکر کنید نه چیز دیگر.

منبر نگار بازدید : 51 1392/08/16 نظرات (0)

یک سناریوی کامل برای سخنرانی خود بنویسید. این کار باعث می شود بهتر بدانید که چه می خواهید بگویید. با این وجود، سعی نکنید متن سخنرانی را حفظ کنید، اگر بخواهید سخنرانی را بصورت حفظ شده ارایه دهید، یک اشتباه کوچک می تواند شما را به وحشت بیاندازد و یا رشته کلام شما را از دستتان خارج سازد و یا سبب بهت و فراموشی شما شود.

شما باید یک خلاصه ای از سخنرانیتان در ذهن داشته باشید تا سیر سخن گفتن برای شما از شروع تا پایان روشن باشد. بدین منظور می توانید قبل از ارائه سخنرانی در مقابل دیگران، پیش خود یک بار سخنرانی کنید.

فراموش نکنید: شما به یک نقشه راه نیاز دارید.

منبر نگار بازدید : 40 1392/08/16 نظرات (0)

درباره ی موضوع سخنرانی خود بخوبی تحقیق کنید. دانش بیشتر شما درباره ی موضوع سخنرانی، باعث تسلّط بیشتر شما بر سخنرانی شده و  ترس شما را کمتر می کند. رعایت این نکته اعتماد به نفس فوق العاده ای به شما می دهد. شما دیگر از سوالات و اشکالات و حتّی توهّمات دیگران نمی هراسید، زیرا می دانید چه می گویید و برای آنچه می گویید دلایل کافی دارید.

فراموش نکنید: در این صورت، هم خودتان از سخنرانی لذّت خواهید برد و هم شنوندگان.

منبر نگار بازدید : 45 1392/08/16 نظرات (0)

    1- سخنرانیهای تاریخی را مطالعه کنید.از افرادی مانند سیسرو به خاطر توانایی شان در صحبت کردن یاد می شود.خواندن سخنرانی های معروف می تواند به توانایی سخن وری شما کمک کند.

    2- درباره ی موضوع خود بخوبی تحقیق کنید. دانش بیشتر شما درباره ی موضوع سخنرانی ، باعث تسلط بیشتر شما بر روی موضوع مورد بحث شده و ترس شما را کمتر می کند. منابع آنلاین می تواند برای شروع خوب باشد ، ولی بهتر است به کتابخانه هم سری بزنید.

    3- یک سناریوی کامل برای سخن رانی خود بنویسید.این کار باعث می شود بهتر بدانید که چه می خواهید بگویید . با این وجود ، سعی نکنید متن سخن رانی را حفظ کنید ، اگر بخواهید سخن رانی را بصورت حفظ شده ارایه دهید ، یک اشتباه کوچک می تواند شما را به وحشت بیاندازد.

    نکته مهم اینست که تمام چیزهایی را که میخواهید بگویید بطور ساده شده بدانید.

    4- تمرین کنید، تمرین کنید ، تمرین کنید و باز هم بیشتر تمرین کنید! جلوی آینه برای خودتان سخنرانی کنید. جلوی چند تن از دوستانتان که با آنها احساس راحتی می کنید سخنرانی کنید و نظر انها را درباره ی سخن رانی خود بپرسید.

    5- وقتی دارید تمرین سخن رانی میکنید ، با استفاده از یک دوربین فیلمبرداری ، سخنرانی خود را ضبط کرده و بعداً به آن نگاه کنید. حرکات خود را بررسی کنید و اگر مشکلی در آنها می بینید در تمرین های بعدی اصلاح کنید.

    6- قبل از ساعت شروع سخنرانی، به محل مورد نظر رفته و سعی کنید خود را با ان محیط وفق دهید.

    7- لباس مناسب بپوشید. طوری لباس بپوشید که خیلی مودب و حرفه ای به نظر برسید.با این حال، از پوشیدن لباسهایی که در آنها احساس راحتی نمی کنید خودداری کنید.

    8- قبل از سخنرانی، چشمان خود را ببندید، چند نفس عمیق بکشید و به مکان یا خاطره ای که در آن احساس آرامش داشتید فکر کنید.این کار به شما آرامش می دهد و باعث می شود به بهترین شکل ممکن صحبت کنید.

    9- قبل از شروع سخنرانی، افکار خود را کنترل کنید. از افکار منفی بپرهیزید و در عوض، به این فکر کنید که حتماً یک سخن رانی عالی انجام می دهید و تحسین مخاطبان را بر می انگیزید.
 

منبر نگار بازدید : 34 1392/08/15 نظرات (0)
عن امير المومنين (عليه السلام) قال:
بعثنى رسول الله صلى ‏الله عليه و آله الى اليمن فقال لى: ياعلى لا تقاتلن احدا حتى تدعوه و ايم الله لان يهدى الله على يديك رجلا خير لك مما طلعت عليه شمس و غربت و لك و لاوه يا على.‏(بحار الانوار ج 21 ص 33.)
حضرت امير المومنين (عليه السلام) فرمودند:
حضرت رسول (صلى ‏الله عليه و آله) مرا فرستاد به سوى يمن و فرمودند: اى على كسى را نكشيد و آنها را دعوت كنيد. قسم به خدا به واسطه تو هدايت كند خدا يك نفر از آنها را بهتر است براى تو از آنچه كه مى ‏تابد بر او آفتاب و غروب مى ‏كند و براى تو است ولايت بر آنها يا على.
منبر نگار بازدید : 42 1392/08/14 نظرات (0)

در هنگام سخنرانی لباس مناسب بپوشید. طوری لباس بپوشید که خیلی مودّب و شیک به نظر برسید. اگر رنگ یا دوخت و  مدل و یا پاکیزگی لباسی ذهن شما را به خود مشغول کرده و احساس می کنید دیگران نسبت به شما قضاوتهایی منفی خواهند کرد، از پوشیدن آن خودداری کنید. در هر صورت، از پوشیدن لباسهایی که در آنها احساس راحتی نمی کنید خودداری کنید.

فراموش نکنید: لباسی بپوشید که به تنتان زار نزند.

منبر نگار بازدید : 36 1392/08/14 نظرات (0)

تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید و باز هم بیشتر تمرین کنید! جلوی آینه برای خودتان سخنرانی کنید. جلوی چند تن از دوستانتان که با آنها احساس راحتی می کنید سخنرانی کنید و نظر انها را درباره ی سخنرانی خود بپرسید.
وقتی دارید تمرین سخنرانی می کنید، با استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، سخنرانی خود را ضبط کرده و بعداً به آن نگاه کنید. حرکات خود را بررسی کنید و اگر مشکلی در آنها می بینید در تمرین های بعدی اصلاح کنید.

فراموش نکنید: کار نیکو کردن از پر کردن است.

منبر نگار بازدید : 62 1392/08/14 نظرات (0)

سخنرانی سخنرانان بزرگ و معروف را زیاد گوش دهید. خواندن سخنرانی های معروف می تواند به توانایی سخن وری شما کمک کند. شما با این کار بطور ناخودآگاه و کاملا عملی و کاربردی، با روش ها و تکنیک های سخنوری آشنا می شوید. شما با این کار،  بسیاری از تجربیات را به آسانی از سخنوران معروف می آموزید؛ با اینکه آنها خود وقت زیادی صرف آموختن این تجربیات کرده اند.

فراموش نکنید: تجربه بزرگترین استاد است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 297
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 242
  • بازدید کلی : 38,974