loading...
سامانه منبرنگار
آخرین ارسال های انجمن
منبر نگار بازدید : 39 1392/11/12 نظرات (0)

1- پرداخت وجه ثبت نام. (جهت تامین مخارج جاری سامانه: هزینه خرید کتب، هزینه فیش برداری و تایپ، هزینه اینترنت و برنامه نویسی، هاستینگ و ...، هزینه سامانه پیامک جهت اطّلاع مبلّغین از پروژه های مناسبتی و فعالیّت های خاصّ و ...)
2- تخفیف 60% وجه ثبت نام برای مبلغین طرح هجرت و روحانیون مستقر و ... .
3- امکان برگشت وجه واریزی برای مبلغینی که 500 فیش به سامانه ارسال کنند.
4- هر username و password برای یک کاربر تعریف شده است و قرار دادن آن در اختیار سایرین ـ به هر نحوی ـ شرعا و قانونا مجاز نمی باشد و بر خلاف قوانین سامانه است.
5- کپی برداری از فیش ها بدون هماهنگی با مسئولین سامانه ـ به هر نحوی (قرار دادن در سایت ها و وبلاگ های دیگر، چاپ کتاب و ...) ـ مجاز نمی باشد.
6- قوانین سامانه منبرنگار در جهت ارتقای سطح کیفیّت، قابل تغییر می باشند.

مبلّغ گرامی: با «منبرنگار» از خرید کتاب بی نیاز شوید!



منبر نگار بازدید : 21 1392/11/10 نظرات (0)

مبلّغ گرامی:
سلام علیکم، به «سامانه تبلیغی منبرنگار» خوش آمدید.
جهت ایجاد موضوع تبلیغی، ارسال فیش، و به اشتراک گذاشتن فیش های تبلیغی خود با سایر مبلّغین، و همچنین بهره برداری از فیش های تبلیغی سایر مبلّغین، لطفا در سامانه عضو گردید.
با تشکر
مدیر سامانه منبرنگار
*****
آشنایی با سامانه منبرنگار
مبلّغ گرامی: توجّه به معنویّت و تبلیغ دین یکی از ضروریات عصر مدرنیته و جوامع صنعتی است. عصری که آوای تپش معنویّت در هیاهوی تکنولوژی و پیشرفت های صنعتی به سختی به گوش می رسد. امروزه فعالیّت های فردی کمتر ثمر می دهند و دستهای تنها، تاب و توان بدوش کشیدن وظیفه ای بس سترگ را ندارند.
در این راستا، هیئت مدیره سامانه منبرنگار مفتخرند در جهت آماده سازی محیطی مناسب جهت همفکری تبلیغی مبلّغین گرامی، و به اشتراک گذاشتن محتوای تبلیغیشان قدمی برداشته باشند. سامانه منبرنگار با امکانات ذیل به مبلّغین گرامی عرضه می گردد:

1- دسترسی به بانک فیش های تبلیغی آماده شده توسّط کارشناسان سامانه.
2- دسترسی به فیش های سایر مبلّغین.
1- امکان ایجاد و پیشنهاد موضوع تبلیغی برای هر مبلّغ.
2- امکان درج فیش تبلیغی در ذیل موضوعات تبلیغی برای هر مبلّغ.
3- جستجو در میان موضوعات تبلیغی.
3- دسته بندی موضوعی فیش ها.
4- درج فیش و موضوعات به نام مبلّغ. (نام کاربری مبلغ)
5- با ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر مبلّغ.
6- صندوق ارسال و دریافت پیام.

قوانین سامانه منبرنگار
1- پرداخت وجه ثبت نام.
(بر روی تصویر کلیک کنید)

\"\"
(جهت تامین مخارج جاری سامانه: هزینه خرید کتب، هزینه فیش برداری و تایپ، هزینه اینترنت و برنامه نویسی، هاستینگ و ...، هزینه سامانه پیامک جهت اطّلاع مبلّغین از پروژه های مناسبتی و فعالیّت های خاصّ و ...)
2- ارسال 50 عدد فیش توسّط مبلّغ، جهت دسترسی به موضوعات سخنرانی ویژه (دارای بیش از 15 فیش).
3- قوانین سامانه منبرنگار در جهت ارتقای سطح کیفیّت، قابل تغییر می باشند.


 

منبر نگار بازدید : 32 1392/11/10 نظرات (0)
 

پس از پرداخت «شماره مرجع بانکی» را به سامانه پیامک 50002060109020 ارسال کنید.

بزودی پیامک فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد.

 

منبر نگار بازدید : 509 1392/11/04 نظرات (0)

مبلّغ گرامی: توجّه به معنویّت و تبلیغ دین یکی از ضروریات عصر مدرنیته و جوامع صنعتی است؛ عصری که آوای تپش معنویّت در هیاهوی تکنولوژی و پیشرفت های صنعتی به سختی به گوش می رسد. امروزه فعالیّت های فردی کمتر ثمر می دهند و دستهای تنها، تاب و توان بدوش کشیدن وظیفه ای بس سترگ را ندارند.
در این راستا، هیئت مدیره سامانه منبرنگار مفتخرند در جهت آماده سازی محیطی مناسب جهت همفکری تبلیغی مبلّغین گرامی، و به اشتراک گذاشتن محتوای تبلیغیشان قدمی برداشته باشند. سامانه منبرنگار با امکانات ذیل به مبلّغین گرامی عرضه می گردد:
1- دسترسی به بانک فیش های تبلیغی آماده شده توسّط کارشناسان سامانه.
2- دسترسی به فیش های سایر مبلّغین.
3- امکان ایجاد و پیشنهاد موضوع تبلیغی برای هر مبلّغ.
4- امکان درج فیش تبلیغی در ذیل موضوعات تبلیغی برای هر مبلّغ.
5- جستجو در میان موضوعات تبلیغی.
6- دسته بندی موضوعی فیش ها.
7- درج فیش و موضوعات به نام مبلّغ. (نام کاربری مبلغ)
8- با ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر مبلّغ.
9- صندوق ارسال و دریافت پیام.

 

مبلّغ گرامی: با «منبرنگار» از خرید کتاب بی نیاز شوید!


 

منبر نگار بازدید : 42 1392/09/06 نظرات (2)
  1. علامه حلى(ره) حضور بانوان را در مساجد مکروه دانسته اند.
    (علامه حلى، تذکره الفقها، ج 1،ص 90، قم موسسة آلبیت لاحیاء التراث،1414 ق.)
  2. رسول خدا(ص) فرمود: صَلاةُ المرأةِ وَحدَها فى بَیتِها کفَضلِ صَلاتِها فى الجَمعِ خَمسا وَ عشرین درجةً؛ به تنهایى و در خانه نماز خواندن زن، مثل نماز در جمع است، در حالى که 25 درجه فضیلت دارد.
    ( وسائل الشیعه، ج 5، ص 237، علامه مجلسى، بحارالانوار، ج 80، ص 371، بیروت، موسسة الوفاء،1404 ق.)
  3. رسول خدا(ص):  إنّ مَساجِدَ الِّنساء البیوتُ، وَ صلاةُ المَرأةِ فى بَیتِها أفضَلُ مِن صَلاتِها وَصُفَّتها وَ صلاتُها فى صُفّتها أفضَلُ مِن صَلاتِها فى صَحنِ دارِها وَ صلاتُها فى صَحنِ دارِها أفضَلُ مِن صَلاتِها فى سَطحِ بَیتِها؛ بهترین مسجد زنان، خانه است؛ و نماز در خانه برتر از نماز او در ایوان است؛ و نماز او در ایوان برتر از نمازش در حیاط خانه اش است؛ و نماز او در حیاط خانه برتر از نمازش بر پشت بام خانه است».
    (شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج1، ص 374، ح 1088،جامعه مدرسین، 1403ق.)
  4. امام صادق (ع) دراین باره فرمود: خَیرُ مَساجِدِ نِسائکُم البُیوتُ؛ بهترین مساجد براى زنان شما خانه ها است.
    ( وسائل الشیعه، ج 5، ص 237، من لا یحضره الفقیه،ج 1، ص 238، بحارالانوار، ج 80، ص 371.)
  5. امام صادق (ع) فرمود: صَلاة المَرأة فى مَخدِعِهَا افضلُ مِن صَلاتِها فى بَیتِها وَ صلاتُها فى بَیتِها افضَلُ مِن صلاتِها فى الدّارِ؛ نماز زن در اطاق عقبى (پستو) برتر از نماز او در اطاق جلویى است و نماز او در اطاق نشیمن برتر از نمازش در خانه اش است.
    (وسائل الشیعه، ج 5، ص 236، من لا یحضره الفقیه، ج 1،ص 397.)
  6. یکى از همسران پیامبر(ص) از آن حضرت نقل مى کند که فرمود: خَیرُ مَساجِدِ النِّساءِ، قَعرُ بُیُوتِهِنَّ؛ بهترین مساجد براى زنان، اطاقهاى عقب خانه هاى آنان است.
    (محمدبن عبدالله زرکشى، اعلام الساجد بأحکام المساجد، ص 309، مصر، قاهره، 1384 ق)
منبر نگار بازدید : 67 1392/09/06 نظرات (0)
  1. متولّى مسجد داراى چه مسؤولیّتى است؟ و در قبال مسجد چه وظایفى دارد؟ آیا اداره مسجد و برنامه هاى آن به عهده متولّى است، یا هیئت امناى مسجد این مسؤولیّتها را به عهده دارد؟
    وظیفه متولّى آن است که اگر مسجد موقوفاتى دارد، آنها را حفظ نموده، و صرف مسجد کند، و بقیّه امور مربوط به نمازگزاران است.

     
منبر نگار بازدید : 39 1392/09/03 نظرات (0)
  1. خداوند در قرآن کریم در این‌باره می­فرماید:
    وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلى‏ حَرْفٍ فَإِنْ أَصابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى‏ وَجْهِهِ. و از مردم كسی است كه خدا را شعاری عبادت می­كند؛ پس اگر نعمتی به او برسد به آن عبادت آرام گیرد و اگر بلایی به او برسد به روی خود برگردد.
    (حجّ:11)
منبر نگار بازدید : 43 1392/09/03 نظرات (0)
  1. قرآن کریم می­فرماید:
    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً.
    ای کسانی که ایمان آورده­اید اگر از خدا بترسید، خداوند قوه تشخیص حق از باطل روزیتان می­کند.
    (انفال:29)
منبر نگار بازدید : 71 1392/09/02 نظرات (0)
  1. در کوفه مردم چون با نماینده امام حسین(ع) بیعت نکردند، گویا با شخص امام حسین بیعت نکردند. اگر می خواهید با امام زمان(عج) بیعت کنید باید با نماینده عام او یعنی ولی فقیه بیعت کنید. (درس ولایت مداری از کربلا)
  2. امام علی (ع):
    هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد؛
    زیر لگد دشمن بیدار می شود.
    (غررالحکم ص -422)
  3. امام صادق(ع) در زیارت اباالفضل العباس (ع) می­فرماید:
    أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصْدِيقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ الْمُرْسَلِ.
    شهادت می­دهم که نسبت به جانشین رسول اکرم(ص) در مقام تسلیم بودی، حضرتش را تصدیق نمودی و در شأن وی وفا و خیرخواهی کردی.
    (بحارالانوار، 98/217؛ کامل الزیاره، 256) 
  4. هنگامی­که شمر برای جدا ساختن ابوالفضل العباس(ع) فریاد زد: خواهرزادگان من عبدالله، جعفر کجایید. قمر بنی­هاشم و برادرانش ساکت و باکمال ادب چشم به اشاره داشتند؛ تا امام حسین(ع) حکم فرمود: «جوابش را بدهید اگرچه فاسق است.» آنگاه قمربنی­هاشم جواب دندان­شکنی به شمر داد.
    ( اللهوف، 88-89)
  5. در جنگ جمل افرادی را می­بینی که مدعی پذیرش حکومت امام علی(ع) بودند اما با همه شناختی که از فضائل و مقام معنوی حضرتش داشتند، در حقانیت و مشروعیت این جنگ دچار تردید شدند؛ پس به امیرالمؤمنین(ع) گفتند: ما را به جایی بفرست که یقین داشته باشیم با کفار می­جنگیم. امام علی(ع) نیز آنها را به سرحدات فرستاد.
    (بحارالانوار، 2/80)
  6. حضرت علی(ع) افراد ولایت­مدار را این­گونه نصیحت می­کند:
    به اهل­بیت پیامبرتان نگاه کنید و به آن سو که می­روند، پی آنها را بگیرید؛ ... اگر ایستاده­اند بایستید و اگر برخاسته­اند شما نیز برخیزید. به آنان پیشی نگیرید که گمراه می­شوید و از آنان بازپس نمانید که هلاک می­شوید.
    (نهج ­البلاغه، صبحی صالح، خ97، 143)
  7. آنها که ادعا می­کنند خداوند را دوست دارند و به ولایت وسرپرستی او علاقه دارند، باید از فرستاده او پیروی کنند تا مورد محبت الهی قرار گیرند.
    ( اشاره دارد به آیه 31 از سوره آل عمران)
  8. غلام امام صادق(ع) به امر مولایش تنور را روشن کرد و در حالی­که آتش از درون تنور شعله می­کشید، به درون آن رفت و سالم بیرون آمد.
    (ابن ­شهرآشوب، المناقب، بیروت، دارالاضواء، 4/257-258)
  9. حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه علت جامعه­شناختی اطاعت­ناپذیری از ولایت را این­گونه بیان می­فرماید:
    َ أَلَا قَدْ أَرَى أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إِلَى الْخَفْضِ.
    (ای انصار) به هوش باشید! من می­بینم شما به سوی تنبلی و تن­آسایی و عافیت­طلبی می­روید.
    (بحارالانوا ر، 29/229)
  10. در داستان جنگ تبوک، با کسانی روبرو می­شوی ­که با بهانه­تراشی و توجیه­گری از اطاعت ولیّ خدا خارج شدند. گرمی هوا، دوری راه، قرار گرفتن در فصل برداشت محصول، مجهز بودن دشمن و ... راه­های توجیه­گری خروج از سپاه اسلام است. در قرآن کریم این افراد و روش آنها مورد نکوهش قرار گرفته است.
    (ر.ک. به: توبه:87-38)
  11. گاه منفعت­ طلبی چنان چشم اطاعت­پذیری را کور می­کند که افراد سودجو به تفسیر کلام معصوم در جهت منافع خود نیز می­پردازند. امام صادق(ع)، آنها را که در پی توجیه سخنان حضرتش برای منافع خود هستند، مورد سرزنش قرار داده  و فرمود:
    وَ اللَّهِ مَا أَنَا لَهُمْ بِإِمَامٍ  … إِنَّمَا أَنَا إِمَامُ مَنْ أَطَاعَنِي.
    به خدا سوگند! من امام اینها نیستم.  …من امام کسی هستم که (بدون تفسیر به رأی) از من پیروی کند.
    (بحارالانوار، 2/80)
  12. آیه 31 سوره آل عمران: «قل إن كنتم تحبون الله ...»  بر تلازم محبت و اطاعت دلالت دارد. این آیه نشان می­دهد آنان كه پیوسته دم از عشق و محبت پروردگار و اولیای الهی می­زنند ولی رفتاری كاملاً مخالف با خواست و اراده خدا و اولیای او دارند، مدعیانی دروغین بیش نیستند.
    (ر.ك. به: المیزان، 3/187-162)
  13. اطاعتی كه ناشی از محبت است در اطاعت از فرمان الهی و پرهیز از گناه، نمود پیدا می­كند؛ چنان­كه امام صادق(ع) می­فرماید:
    نافرمانی خدا را می­كنی، با این حال ادعای دوستی او را داری؟ به جانم سوگند، این كار عجیبی است! اگر محبت تو راست بود، حتماً اطاعت فرمان او می­كردی؛ زیرا كسی كه دیگری را دوست دارد از فرامین او پیروی خواهد كرد.
    (وسائل­ الشیعه، 11/243)
  14. از این­ جهت پیامبر اكرم(ص) مزد رسالت خویش را محبت به اهل­بیتش می­داند (شوری:23) كه محبت با فرمانبری تلازم دارد. چنین محبتی است كه صاحب آن شهید و آمرزیده شده است و با ایمان كامل از دنیا می­رود.
    (تفسیر الكشاف، 3/467؛ تفسیر كبیر، 27/166-165.)
  15. روح صبور زینب است كه بعد از این­همه مصیبت، می­گوید: ما رأیت إلا جمیلاّ؛ من جز زیبایی ندیدم.
    (بحارالانوار، 45/116)
  16.  بُني الاسلام علي خمس: الصلوة والزكاة والصوم  والحج والولاية ولم يُناد بشيﺀ كما نُوديَ بالولاية يوم الغدير.
  17. ولایـت الهـی و ولایـت شـیـطـانـی (طـاغوتی ): این تعبیر امام و رهبری الهام گرفته از فرهنگ قرآن است که مؤ منان را تحت ولایت خداوند و غیر مؤ منان را تحت سرپرستی شیطان مـعـرفـی مـی کند. ((اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ اَّمَنُوا یُخْرِجُهُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا اءَوْلِیـَاؤُهـُمُ الطَّاغـُوتُ...)) (بـقره : 257) البته ولایت الهی همان ولایت خاصه است و ولایت شـیـطـانـی یـک امـر عدمی است .
  18. امام باقر علیه السلام می فرماید:
    لَوْ اَنَّ رَجُلاً قام لَیْلَهُ وَ صامَ نَهارَهُ وَ تَصَدَّقَ بِجَمیعِ مالِهِ وَ حَجَّ جَمیعَ دَهرهِ وَ لَمْ یَعْرِفْ وِلا یَةَ وَلیِّ اللّه فَیُوالِیَهُ وَ یَکُونَ جمیع اعمال بدلالته ، ما کَانَ لَهُ عَلَی اللّه حَقُّ فی ثَوابِهِ وَ لا کانَ مِنْ اَهْلِ الاِْیمانِ.
    اگـر مـردی شـبها به عبادت ایستد و روزها روزه گیرد و تمام مالش را صدقه دهد و تمام روزگـار را حـج کـنـد و ولایـت ولی خـدا را نـشـنـاسـد تا موالات او کند و تمام اعمالش به راهـنـمـایـی او بـاشـد خـداونـد تـعـالی بـرای او ثـوابـی در نـظـر نـمـی گـیـرد و از اهل ایمان نمی باشد.
  19. در اندیشه سیاسی الهی امام خمینی (ره ) جامعه ولایتمدار و پیرو حقیقی ولایت علی بن ابی طـالب (ع ) و ائمـه معصومین براساس تکلیف شرعی و ملی خود برای دستیابی به اهداف مـتـعـالی نـظـام اسـلامـی و احـیـای ارزش هـای اسـلامـی تمام سختی ها و فشارهای روانی ، سـیـاسـی و اقـتـصـادی دشـمـن را تـحـمـل مـی کـنـد و بـا فـداکـاری و ایـثـار جـان و مـال بـر مـیـثـاق و عـهـد حـفـظ اسـلام پـایـدار می ماند. و با حضور در عرصه های سیاسی اجـتماعی و آشنایی با شرایط سیاسی جهانی و منطقه ای با حفظ وحدت و همدلی و حمایت از مـسـئولان خـدمـتـگـزار و ایـستادگی در برابر توطئه های استکبار جهانی در جهت اعتلای اقـتـدار و صلابت نظام مردم سالاری دینی می کوشد.
  20. ولایت محوری مردم و اطـاعـت پـذیـری از فـرامـین امام ، اصلی ترین مؤ لفه پیدایش ، شتاب و پیروزی انقلاب اسلامی است ، وحدت ، پیوستگی با رهبری ، شکست توطئه های گوناگون دشمنان داخلی و خـارجی و تکامل انقلاب اسلامی میوه شیرین درخت ولایتمداری ملت ایران است ؛ زیرا نظام تـثبیت شده اسلامی برمبنای ولایت پدید آمده و عنایات الهی و سرافرازی نظام در عرصه بین الملل و ظفرمندی در نبرد هشت سال دفاع مقدس ، و رایحه عطر معنویت و اخلاق در جامعه دستاوردهای گرانبهای ولایت محوری مردم و مسئولان نظام اسلامی در پیروی از خط انبیایی امام خمینی است و حفظ نظام نیز با استمرار پیمودن این راه امکان پذیر است .
  21. وقتی امام عاشقان غایب است اطاعت از خامنه ای واجب است.
  22. ولایتمداری به این معنی است که صدر تا ذیل عمل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی با اشاره به نگاه رهبری انجام می‌شود اما ولایت‌پذیری به این معناست که فرد براساس عقل و تدبیر و فهم خود عمل می‌کند اما اگر در حین انجام کار احساس کند تعارضی با فرمان ولی پیش آمده، خود را اصلاح می‌کند.

     
منبر نگار بازدید : 42 1392/09/02 نظرات (0)
  1. قالَ رسول الله(صلى الله عليه وآله): اَوْصانى رَبّى بِتِسْع: اَوْصانى بِالاْخْلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانِيَهِ، وَ الْعَدْلِ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ، وَ الْقَصْدِ فِى الْفَقْرِ وَ الْغِنى، وَ اَنْ أعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنى، وَ أعطِيَ مَنْ حَرَمَنى، وَ أصِلَ مَنْ قَطَعَنى، وَ اَنْ يَكُونَ صُمْتى فِكْراً، وَ مَنْطِقى ذِكْراً، وَ نَظَرى عِبْراً.
    فرمود: پروردگار متعال، مرا به 9 چيز سفارش نمود: اخلاص در آشكار و پنهان، دادگرى در خوشنودى و خشم، ميانه روى در نياز و توانمندى، بخشيدن كسى كه در حقّ من ستم روا داشته است، كمك به كسى كه مرا محروم گردانده، ديدار خويشاوندانى كه با من قطع رابطه نموده اند، و اين كه خاموشيم انديشه و سخنم، يادآورى خداوند؛ و نگاهم عبرت و پند باشد.
    (أعيان الشّيعه، ج 1، ص 300، بحارالأنوار: ج 74، ص 139، ضمن ح 1)
منبر نگار بازدید : 33 1392/09/02 نظرات (0)
  1. قالَ رسول الله(صلى الله عليه وآله): اَوْصانى رَبّى بِتِسْع: اَوْصانى بِالاْخْلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانِيَهِ، وَ الْعَدْلِ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ، وَ الْقَصْدِ فِى الْفَقْرِ وَ الْغِنى، وَ اَنْ أعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنى، وَ أعطِيَ مَنْ حَرَمَنى، وَ أصِلَ مَنْ قَطَعَنى، وَ اَنْ يَكُونَ صُمْتى فِكْراً، وَ مَنْطِقى ذِكْراً، وَ نَظَرى عِبْراً.
    فرمود: پروردگار متعال، مرا به 9 چيز سفارش نمود: اخلاص در آشكار و پنهان، دادگرى در خوشنودى و خشم، ميانه روى در نياز و توانمندى، بخشيدن كسى كه در حقّ من ستم روا داشته است، كمك به كسى كه مرا محروم گردانده، ديدار خويشاوندانى كه با من قطع رابطه نموده اند، و اين كه خاموشيم انديشه و سخنم، يادآورى خداوند؛ و نگاهم عبرت و پند باشد.
    (أعيان الشّيعه، ج 1، ص 300، بحارالأنوار: ج 74، ص 139، ضمن ح 1)
منبر نگار بازدید : 36 1392/09/02 نظرات (0)
  1. قالَ رسول الله(صلى الله عليه وآله): اَوْصانى رَبّى بِتِسْع: اَوْصانى بِالاْخْلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانِيَهِ، وَ الْعَدْلِ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ، وَ الْقَصْدِ فِى الْفَقْرِ وَ الْغِنى، وَ اَنْ أعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنى، وَ أعطِيَ مَنْ حَرَمَنى، وَ أصِلَ مَنْ قَطَعَنى، وَ اَنْ يَكُونَ صُمْتى فِكْراً، وَ مَنْطِقى ذِكْراً، وَ نَظَرى عِبْراً.
    فرمود: پروردگار متعال، مرا به 9 چيز سفارش نمود: اخلاص در آشكار و پنهان، دادگرى در خوشنودى و خشم، ميانه روى در نياز و توانمندى، بخشيدن كسى كه در حقّ من ستم روا داشته است، كمك به كسى كه مرا محروم گردانده، ديدار خويشاوندانى كه با من قطع رابطه نموده اند، و اين كه خاموشيم انديشه و سخنم، يادآورى خداوند؛ و نگاهم عبرت و پند باشد.
    (أعيان الشّيعه، ج 1، ص 300، بحارالأنوار: ج 74، ص 139، ضمن ح 1)
منبر نگار بازدید : 32 1392/09/02 نظرات (0)
  1. قالَ رسول الله(صلى الله عليه وآله): اَوْصانى رَبّى بِتِسْع: اَوْصانى بِالاْخْلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانِيَهِ، وَ الْعَدْلِ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ، وَ الْقَصْدِ فِى الْفَقْرِ وَ الْغِنى، وَ اَنْ أعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنى، وَ أعطِيَ مَنْ حَرَمَنى، وَ أصِلَ مَنْ قَطَعَنى، وَ اَنْ يَكُونَ صُمْتى فِكْراً، وَ مَنْطِقى ذِكْراً، وَ نَظَرى عِبْراً.
    فرمود: پروردگار متعال، مرا به 9 چيز سفارش نمود: اخلاص در آشكار و پنهان، دادگرى در خوشنودى و خشم، ميانه روى در نياز و توانمندى، بخشيدن كسى كه در حقّ من ستم روا داشته است، كمك به كسى كه مرا محروم گردانده، ديدار خويشاوندانى كه با من قطع رابطه نموده اند، و اين كه خاموشيم انديشه و سخنم، يادآورى خداوند؛ و نگاهم عبرت و پند باشد.
    (أعيان الشّيعه، ج 1، ص 300، بحارالأنوار: ج 74، ص 139، ضمن ح 1)

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 297
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 211
  • بازدید کلی : 38,943